近期網誌簡介


2008年12月5日星期五

紳 士


「港男港女」問題,我從來都稱為「香港男女矛盾問題」,因為本港目前面對確是男女兩性之間的對立矛盾。我以前也說過,「港女」並非無緣無故產生,而是結集了社會多元扭曲現象衍生出來的副產物。


「港女」問題幾乎肯定只在香港發生,就算其他東南亞國家也不曾出現過此等奇異社會現象。「港女」一詞,遠至西方國家,就算沒有「港女」兩字,不少西方人也知道「香港女人好像很麻煩,是有點問題」類似的理解。這麼說來,「港女」問題不止貶低香港女性形象,甚至嚴重影響香港國際都會聲譽,超越了男女互相指謫的層面。


有說法認為「港女」是女人本身的問題,我不太認同,若果我們從多角度看事物,會發覺許多不相關的周邊因素交叉組合之後,會創造新的互動效應。


為何會出現港女問題?


「港女」就是女性在個人價值觀上受到社會多層面影響從而產生意識形態上的扭曲問題。


港女在社會上是失敗者,也是受害者。雖說受害,但人始終是有自由意志可控制自我行為及作出適當的思考判斷,所以「港女」也不能把行為責任完全推卸在社會上。說港女是失敗者,在香港極端泛道德標準下,會視為貶低女性,貶低女性等於不支持社會和諧,又等於不支持文明,更會聯想「只有不學無術或心理變態的男人才會這麼說」。港女在社會上除了成為笑柄和西方人看低香港婦女的基準外,不見有何實際得益。如果看倌是女性,相信對「你係唔係港女???」會有類似神臺貓屎神憎鬼厭的感覺,總不會搶先自認港女為自豪。


談港女,不得不說港男。


香港男士有很多千奇百怪的自我道德標準,在中國人古法智慧裡,所有似是而非的事情都可以自圓其說。例如自私自利損人利己可以說成「人不為己天誅地滅」,不修邊幅會說「因為我有男人的豪邁」來為自己貼金。見女人不化妝就笑人不懂打扮,女人扮靚靚又說人貪慕虛榮,一方面道德高地,但又會在街上看美艷女子看得口水直流,總之神又係你鬼又係你。


在此要很清晰地說明,「港女」不是指所有香港女性,而「港男」也不是泛指所有香港男性,「港女」和「港男」是指有扭曲行為的男女,這概念必須清楚,否則只會令兩性矛盾惡化。


我們來看看一些常見的港男生活智慧。



「為女友出賣朋友是硬道理!」

香港醒字派男士生活智慧告訴我們,「重色輕友」和「有異性無人性」是天公地道,是愛錫女人的男性天職表現。不少港男喜歡當身邊男女友好是可出賣的工具,事事想找朋友著數,以友情作為功利籌碼,一有機會拿著數哄女友,便會用友情奪取利益來搏取女友一笑。例如要朋友做牛做馬,只因自己不想費勞力為女友做事,或每逢女友來電,手頭工作一於少理,放飛機走人,言之無信,漠視個人責任感,有異性無人性,其他事情都視作可犧牲品,總之女友笑一笑,世界就美妙。


女士遇上這種男伴,不要歡天喜地自我膨脹以為中了六合彩頭獎,這種男人缺乏信用,當妳在床上給這種言之無信的男伴搞過後,不要忘記這種人是「有女人乜都敢死」,搞完你可以搞另一個更新更好的。就算是老公,靠出賣朋友漠視工作來討著數者,絕非好老公,更不屬導人向善的好父親,除非女方也是臭罌出臭草,則作別論。



「見有女仔扮狗狗,表面招積內裡乞食」

廣東俗語有一揶揄形容詞:「屎忽鬼」。「屎忽鬼」通常形容男人某些不可理諭的小家行為。當見到有男人行為小家,旁人總會很自然地想到:「呢條友好屎忽鬼!」,一言即中,傳神十足。一個男人被形容為「屎忽鬼」絕非好事,「屎忽鬼」比廉價肉麻浪子更難頂。


有很多在辦公室職位平平高不成低不就裁員一定有你份但又儀態十足的冷氣純白 O.M ( Office Man ) ,對女同事恭恭敬敬,像隻哈巴小狗,人笑你陪笑慘過夜總會三陪小姐,女同事去哪裡吃午飯必定死隨在後,人吃什麼你吃什麼,女人細聲講大聲笑他們就像太監在旁皮笑肉不笑,情況十分詭異。


屎忽鬼港男還有一特性,對同性就認屎認屁招積得戚,當自己是人中之龍勁過十大傑出青年晒碼頭狗眼看人低,遇見中年女人又扮年青才子拋書包又笑人中年剿皮,見到年青醒目 OL 同事就即刻變成乖乖小犬,好像寵物店小狗狗眼睛閃亮說:「請你做我的主人吧!汪汪!」。這類人做事不成風度全無才能欠奉銀包也不見得會鬆動,女士們看清楚此等表面哈巴內裡乞食的無用屎忽鬼男,早走早著,離妳遠一點是妳的福。



「我唔係無主見,我只係尊重女人,咁至係Gentleman!」

這又回到雞和雞蛋的問題,香港女士常埋怨男人無主見,但當身邊男伴有自己意見和決策時,女士又不滿男人沒有像太監朝拜老佛爺事先請示,認為他不尊重妳,又等於不愛妳,更幻想他已另結新歡,又更會推高到「香港女權受到欺壓」的道德屁論上。於是又把自己代入「我是悲劇小女人好慘好可憐好天真好傻」的思想地獄。


如果要男人有主見,他自己的事請讓他思考,如他向你徵詢,妳可以給意見。如果是兩人的事,妳又想男方決策,請由他決定,不要兩頭不到岸的「我要你有主見但又唔好真係有主見喎」的矛盾上。


要男人向妳事事請安,不如男人痾尿射多遠如何射如何拉褲鏈也要老佛爺閣下事先批核可能會好些。男人應該像個男人,女人也要明白自己要求什麼,如果妳要求一頭哈巴犬,請往寵物店任君選擇,不要期望男伴軟弱無力但又具備男子漢護花精神。就算有家底的少爺,如果無決策力,錢財也是家婆老爺話事。本部落不會談女人十誡賢良淑德,時代潮女求實際我就同妳講錢錢錢,廢話一句嫌多。



「我唔敢講女友死黨唔鍾意的說話!」

很多香港女性有一特點,就是身邊總有一班知識半桶水八掛是非多過天上恆星的所謂「姊妹團」。姊妹團一言九鼎,如天籟之音動聽,姊妹說一句好過耶穌顯靈,比泰國白龍王觀世音菩薩達賴喇嘛還要權威,姊妹每句說話都是金石良言。姊妹說「我唔係好鐘意你個男友囉」,男人個個變瘟神。如果有辦法賄賂女人身邊的姊妹團,包你發達,上床軟飯好運一齊來,姊妹團的力量不可小覷。


但很多時候港男是不值得可憐,人家說話你不敢質疑反駁,缺乏獨立思考,又喜歡扮可愛小哈巴,不敢有主見皆因認為這就是 Gentleman ,以為一講自己見解會失去所有朋友,船頭驚鬼船尾驚賊,平日招積但講句話又無軟弱力。男士們請撫心自問,自己是否很「柒」,如果認為自己真的很「柒」並且「柒」到想哭的話,不要怕,拿出勇氣,嘗試改變自己,做一個有主見有勇氣肯為女人承擔的男子漢,不要執迷不悟。



「我幫女友挽手袋,只因我有勇氣敢愛敢表達,有什麼錯?!」

如果中國共產黨的頭目看見香港男人如此盲毛,相信會大樂,並會列為「共產黨治理香港十大迷惑誡律」之一,連民建聯也會慳水慳力,只須說服女士們要男友都投該黨的票便長勝長有。


男人通常不會自發地為女人挽手袋,但也不排除有些奇特港男自告奮勇,因為不能在其他方面表達才華,唯有以挽手袋代表自己好像很 gentleman。女士們要在此負上大部份責任,不少女士為炫耀自己「我食住呢個男人」這種港式潮女智慧,叫身邊男人為自己挽手袋,以為這樣就是名媛風範,情況等於向全世界宣布:「看!我的男人多聽話,我的手袋就是他的尊嚴!」,詼諧到極。


很多源自西方先進國家的觀念,不知怎解來到香港會變得扭曲異常,回歸前反而沒有這問題,但回歸後十年,本港的奇風異象,光怪陸離難以言諭。


例如西方人的紳士風度( gentleman ) ,簡單地說,是男人禮讓女士、老人和小孩,包括為女士開門、替她們拿重物但不包括手袋、為女士拉椅子等等,當然包括在適當時候為女士付賬。Gentleman可引伸至男人待人處世的修養、包括風度、氣量、禮貌等等,行之於外,自然流露,是一門男性學問。


但港式紳士男是這樣的:例如在公眾地方,為女同事女友開了門,她們走過了,後隨有其他人要出入,這些港式廉價紳士會很誇張地快快關上門,知道這代表什麼嗎?


就是表現出:『咪想我益左你,我為我女友女同事開門咋,唔好以為幫你開埋呀!』這種很港式小家屎忽鬼衰衰格格馬屁精眼淺荒死益人的小男人自私本性。


大事不敢出半句聲,挽手袋大搖大擺以為好型好醒攞足五粒星,眼淺漠視他人,後隨推門的人分分鐘被你快手關門撞個正著,你小家不要緊,全無氣量也不要緊,港男賤相醜行請自己表演,不要連累他人。


還有不計其數的為女伴雄霸升降機狂按關門掣、為她們扒地排隊打尖,講話得戚行為招積,同性面前扮才子面對女伴變乞兒,港式紳士奇趣大觀園。


港男的奇異德性,表面自負心裡又無窮自卑,就算老豆老母無給你家教,看看西片已略懂何謂紳士風度。眼淺小家又想做魅力 gentleman,男人屎忽鬼比女人臭串還要可怕百倍。港式男搬出垃圾醬缸的小家動作以為借此升了格,還喜歡在「荒死益左你」的行為上加個猛男得戚眼神,怪不得香港女人瞧不起港男,連過街老鼠也不及這些港男惹人討厭。


慘得過港式 hello Kitty潮女喜歡這種品性,小家紳士遇上冒牌名媛,一個凹一個凸,臭豆腐遇著過期鹹魚,天作之合,可歌可泣死埋一堆,浪漫打令天天喜歡你,無得頂也。


伸延閱讀:

森 林勝 負黑 面連 鎖黑 白

愛情搶包山 -- 愚笨精華遊為何這樣廢



30 則留言:

卡臣 說...

幫女性拎手袋的男性
本人覺得最肉酸
(本人意見)

雪山飛狐 說...

可能是物以类聚gua, 重来没有女性生物要我帮她拿手袋. 要帮忙开门的就有, 但有时侯D門的确挺重的.

Betty 說...

Office Man 真系好多...

匿名 說...

不知醜的陳大文先生,相信你是對女性沒半點愛心的人吧,你覺得為心愛女人拿手袋是掉面,我覺得你好可憐。你講男女心態,請問陳生你有無問過女人意見呢?你有無研究過你接觸過多少男女呢?你所講的言論有幾多代表性呢?
愛一個女人是不簡單啊,男人要尊嚴就不要去愛女人,愛是犧牲,如果你媽媽要你幫她拿手袋,你會不會罵你媽媽呢?
你有膽答我嗎?著名博客陳大文先生。。。

Hana 說...

我係女人,勁睇唔起幫女人攞手袋的男人。

媽媽隻手袋重,叫佢唔好帶出街,話定有仔女俾錢、開門,淨係帶身份証同紙巾,就算係潮媽加埋支唇膏都唔重得去邊遮。

eric 說...

阿媽去廁所,我有時都會幫佢拎一陣個喎。。。

匿名 說...

陳兄我非常反感你亂寫一通,幫女朋友拎手袋都係唔想佢辛苦啫
你呢種揸筆搵食o既文字戲子,
你可以厚臉皮到長篇大論歧視女生,
仲有之前果篇森林,你好搞笑噃...
你係咪好自閉㗎,女人唸咩你又知o既?
你o甘多批評,你o米好痛苦o羅?

聶秀康 說...

我一定吾會比手袋男友扐,我男友一定吾洗幫我扐手袋.!!!!!!!!!

匿名 說...

即係咁...搭吓咀啦...

一個女人如果對男朋友有些少尊重及顧及他的面子和感受的話,係唔會要求佢攞女人手袋的...因為看上去真的有點正如陳大文先生說的"哈巴"...

加上,一個男人如果有少少尊嚴/主見的話,係絕對唔會幫女人攞手袋的...你好想攞咩?好好睇咩?


表妹

p.s. 我又唔覺得"紳士"問題存在喎... 但係相反"港女"現象係真係迫到埋身...o係有幾個o係你左近...

匿名 說...

各位 Babe:
我成日都叫我男友幫我拎個袋 eg 着衫、綁鞋帶、去洗手間 ......但係袋有冇分bag 同 handbag 之分先?我叫我男友幫我攞嗰 d 袋,全部係 A4 size 以上:有疊未改嘅薄、有套着完嘅運動衫、有 pack 聽晚做餸嘅牛扒喺入面!細過 A4 嘅佢冇份拎架 wor!咁算唔算 super 港女先?

匿名 說...

我又覺得大家唔需要對號入座.

陳先生所寫的是一般香港的社會現象,可能大家都有約干成份的港男港女心態,又或是完全沒有.

閱讀他的文章時,也不妨可以自我反省一下.

Betty 說...
此留言已被作者移除。
Betty 說...

如果甘多野拎, 为了顾及男性的尊严, 我觉得女仔应该拎一个细手袋(袋银包/手提电话/身份证...) 其他野用环保袋(中性)装, 才交给男朋友帮手.

男仔基于风度帮女仔拎野, 女仔都应该顾及他面子, 米嫌分开D 0野袋麻烦.

基本上, 我系唔会出到街, 两隻手条条 fing, 如果同男朋友走散0左, 银包/手提电话/身份证, 乜都无甘点算吖?

匿名讲话帮阿妈拎野又点点点, 甘男女朋友的关系同母子又点同呢? 莫非你做人女朋友, 要你嗰男朋友好似孝顺阿妈甘孝顺你? 你同男朋友做爱会不会觉得系同自己个仔做爱, 有乱论feel 吖?

匿名 說...

又即係咁...

o野係自己的,點解要求/expect人地攞呢? 攞唔到重的話,就唔好帶咁多o野o係身呀嘛...

如果男士見到你攞得辛苦,所以有風度地主動幫手拎...咁無o野講啦...(但正常的男人是不會開聲問”駛唔駛幫你拎手袋呀?”)


表妹

匿名 說...

忍唔住想講下...
文中都講得好清楚,我諗我無睇錯,雖然陳生寫的文都算幾深,之但係都好有條理,佢講係"手袋"而且仲係港男同女人拎手袋果隻。
咁同幫阿媽呀,幫女同事搬重o野呀,女友著外套男人幫佢拎住先幫幫手呢,係唔同o既,係有分別喎。
我反而好想講,文章有一個好重要訊息,就係港男"有異性無人性",同埋"港男無主見"...
就算我作為已婚師奶,我都感受到未婚o既港男真係好無主見,仲好似一見到有女仔就飛撲埋去,我好讚同文中講好多港男喜歡認屎認屁招積態度,港男自己應該反省下,查實女人唔係鍾意男人咁樣...




師 奶

** 飛雪素素 ** 說...

有女仔扮狗狗? hahaha 邊度? 邊度有得領養番隻?

匿名 說...

小瓶子babe:

You are right ... now 我都有整個格仔買餸袋(環保袋)俾死佬拎住,d 餸佢都有份食架!

BTW,你哋似乎好少同亞媽去飲茶!數來數去都數漏咗 "Auntie 飲茶孖寶" --- scarf 同老花眼鏡!冇咗佢哋,d Aunties 會冷親同劃唔到點心紙架!

匿名 說...

陳大文先生有勇氣話港女講得咁爆
又話港男呢樣果樣 ,你咁有勇氣呢
你有無勇氣封扑
我睇你既文章大作 ,一路睇一路笑
你超爆不知羞恥 ,OMG =.=
你唔抵得男人愛護女人 ,好可憐lo你
你封扑我就話你叻 la ,XDDDD

雪山飛狐 說...

匿名s

Pathetic is my word for you all. If you don't even have the gut to show your name, why bark here?

Allow me to make the assumption, you all are girls, girls who enjoy having your "dogs" carrying handbags for you. Thus this post conflicts with your interests.

As for the last 匿名 who dare Mr. Chan to close the blog, why don't you show your face first?

Try to read your entry before posting, just because you call yourself 匿名 doesn't mean you don't embarrass yourself.

匿名 說...

我認為這篇文章和之前的{森林}說出了現在男女存在的問題,而且環顧外邊真的很少人寫得這樣傳神又詳細,我個人覺得作者很明白港男港女究竟發生了什麼事。

之但係,我們有很多既得利益,女人方面梗係想男人聽聽話話,女人大曬最好啦,有 d 男人又犯了文章形容的港男舉動,不想被人指出來,又會發火。

港男港女真是很大的社會問題,最要命是不想面對。

我是女人也頂唔唔順港女,更很討厭無主見氹女人的港男!

Betty 說...

totally support desertfox.

Betty 說...

Kyliecat:

唔系个个Antie 都带呢两样野,起码我老母就不用带啦, 因为佢成千度近视, 一向都戴眼镜.....

至于Scarf, 我有十几条但我阿妈一条都无, 我有理由相信当去茶楼应该系我用scarf 多过佢用, 佢都系着返传统外套.

聶秀康 說...

係呀!我媽吾洗帶老花鏡頸巾之類,飲茶最緊要帶$$$.我冇佢老人家咁壯健內外都係.

或許真是因人而異,有些人是proud of 男人幫她拿手袋那是體貼/面子來的???之於我一個小包包才不用勞煩他,總覺得男人幫女人'咩'手袋我就會...look him down...我係好階級化的!
我不會用匿名留言,到底都係觀點與角度大家有發言自由,和平討論.

陳大文部落 說...

好熱鬧 ( 我個人覺得係 )。其中一些罵我的匿名留言我特別想簡潔回應一下。


關於幫女人挽手袋,雖然阿媽、阿婆婆、阿姨、甚至後母等等,都是女人,這點不須看申,但幫阿媽和為其他女伴挽手袋是不同。


文章所指的是在街上女人要男友或老公為她挽手袋,覺得這是理所當然天公地道那種。而男人的 gentleman 風度,也在文中大致上說過了,我相信我寫的應該很清楚。


我亦不想看複又重複長篇大論解釋「阿媽和女朋友的分別」,因我覺得和解釋「痾完屎應該炆屎」一樣多 Q 餘。


其實,文章也不能令自告奮勇喜歡為女人挽手袋的港男有任何影響,同樣地,以男方為自己挽手袋悠然自得好威好過癮的港女,只是一篇文章也未必能改變閣下想法,喜歡挽的會繼續樂此不疲,喜歡當自己是女皇的也會繼續自命不凡,我只是從旁觀者的角度去看這些港男港女風範。


如果港女認為自己 ok fine 無問題仲好威,或港男風範就是無得頂的話,咁咪 ok 囉,無問題,人總會有自己的堅持,開明的人會對一些事作出反思,不開明的人自然會強調自己的一套永遠是對的。


但我想提一下,港女常認為香港男人無出息,包括搵錢能力、責任感、不能為女人承擔等等,其實,女士們又回想,文中所講的港男德性,何嘗不是每天遇上、時刻感受、甚至妳身邊男伴都如是,那麼,我勸港女不要埋怨港男不濟,因為是港女市場營造了這樣的港男。

另一邊廂,港男又自願地去做這些不知所謂但又自以為很有型很醒的肉酸行為,文中最後也說「一個凹一個凸」,港男又何嘗不是製造了港女市場,道理其實不難明白。


世上沒有跑得快又不用吃草的馬。


++++++++++++

★ 至於成日問我封 blog 的人,老實講,就算封與不封何時封為何要封,就算有 login 表露身份,請恕我直言,我都不用向人解釋,或者我很直接地說:你憑咩叫我封呢,我點解要聽你講呢?你係邊位咁巴閉呢....?

一講我就要聽,咁我咪好唔撚得閒??? ( sorry 要用少少粗口加強語氣,thanks )

Betty 說...

大文千万不要封blog吖, 你写D 野太搞笑, 非常喜欢你的文笔.

陳大文部落 說...

Bottle Babe :

咦..... 乜你覺得我寫嘅文章好搞笑㗎咩,咁正? 喂其實我好嚴肅㗎喎話時話真係.....@@" ~~

Hey ,多謝欣賞,妳讚我文筆好,但妳都身材無得頂吖 ~~ 星星相識...



導演: 陳生,爛 gag 唔緊要...不過呢,爛得嚟唔好真係咁爛囉,多謝合作啦下 ~~ @^%$X&*%...

助導: 陳生典解咁多人死唔見你死嘅?

聶秀康 說...

封blog,緊係吾好啦!你的言論好反影時下,非常真實,敢言,要知到在現實世界,往往講說話要就住...又要睇有冇港女/男係左近...顧左驚右非常壓抑...要上來聽下真心話!btw,係mk某賣模型的商場真見到很多男士幫女友咩手袋啊!反而在較高當的如landmark,pacific place之類又好少見喎!吾通同區域有關?

匿名 說...

好明顯, 呢度好多狗公同婆係度"反"黎"覆"去, 有D重咒你死; 我幫你咒佢地, 唔係死, 係JJ 同HH 生病, 嘻嘻!

支持你, 大文! 港女根本缺乏反省能力, o係呢個後九七的社會格局更希望嫁個有錢人, 皆因平凡的男人好難滿足佢地多方面既欲望. 佢地收入增加係事實, 男人收入減少係亦係. 以前人人有錢賺, 依家艱難左, 自然係由奢返儉難啦. 不過, 佢地唔會唸有冇有錢人, 而係唔有錢寧願唔嫁.

匿名 說...

原來有部份男士係樂意為女士拎手袋的嗎?? 可能我在街上看到的手袋男士們都是苦瓜乾死老豆的面口,還要將手袋拎到離行離列,慌死人地唔知個手袋唔係佢咁...我以為佢地鵪鶉唔敢拒絕女友要求o乍......

咁如果有男士好鍾意拎女人手袋o既,佢鍾意就乜都得 - 他們的個人喜好更應受尊重...鍾意著裙呀魚網絲襪呀高跟鞋呀都得(o拿,我個人覺得警察唔應該拉o架吓!)


表妹

JC 說...

尋日真係見到有對中年夫婦,個女嘅明明有氣有力,手度又冇攞住其他重嘢,但係要佢男人幫佢攞個手袋,真係……