近期網誌簡介


2007年10月25日星期四

叉燒

叉燒,中國人著名食品之一。叉燒,其實只是由簡單不過的材料:豬肉,再加一些香料、蜜糖等以火燒烘,便成為美味的叉燒了。如果說中國四大發明,我例不如說叉燒也是中國人稀世飲食發明之一 。莫說吃叉燒,連提到了叉燒一詞,大家也會由心歡喜;叉燒,既簡單又好吃,製作得好的叉燒,配以飯,簡單的一道家常菜,吃得不易樂乎。讀者看到這裡可能會有點無言,怎應忽然談起叉燒來的?難道筆者想轉談食經? 非也,在下自問並非超凡食家,也未必可負擔當食家之本錢,食家也要口袋有錢才行。

叉燒,這種食品也老生常談會用來形容人,但很奇怪地,通常是形容女人的。形容一個女人趾高氣揚,不可一世、眼角高甚至自抬身價,我們古法智慧會即時閃出:真是扮叉燒。

叉燒是一條條掛在燒味檔的高架上,讓顧客看到其色澤光麗,肉質鮮嫩,才能吸引人陶腰包去買的 因此 ,當見有女人自托身價時,人們會把其形容為扮叉燒,意喻掛到高高處叫價,當然,有否這個價值,還要看顧客衍量。

[ 港女 ] ,常被指為貪財、眼角高、以一股氣焰待人,令人為之卻步,並且樹敵無數。港女其中一項特質,便是這種 [ 叉燒效應 ] 。順帶一提,看倌看到這裡可能又忍不住青筋暴現,腦海中浮現著仁義道德宇宙世界觀,真要快快把在下送往絞刑場了,以文字對女性進行無形強姦,罪該萬死。

非也,在下一向作風較為特殊,向來從不談三毫子一擔平價道德經論,只會和大家市儈一番,清高欠奉,只愛平庸,見我以叉燒來談女人,若不合閣下之情懆,請盡快離開,以免有損身份

一件好的叉燒,稱得上是上品的,當真肉質佳,色澤好,才合符可高掛高賣之氣勢。 上品,自然叫價高昴,所謂物有所值,識貨之人自會大破慳囊 。在中國民間古法智慧裡,母親常會教誨女孩子,女人最重要的是其本錢 ;就算沒有本錢也不要緊,起碼要懂得叫價,千萬不要讓男人飽嘗,自己要保住身價,他來一來,便要推一推,掛起來賣才會吃香。

做女人,至緊要識揀;識得揀,妳至係老闆。

罪過,在下又離題了,回說叉燒。

個人相當認同此道理,一件上品叉燒,何須要大平賣呢? 正如去 LV 店員常對你說: [ 無貨 ] ;永遠的期待、永遠的飢渴、永遠的遠在天邊,也好像近在眼前。作為一件叉燒,遇上識貨之人,自然如魚得水。不過,若果不是上品,高掛高賣, 叫價非凡,從經營燒味生意角度來看,相信也無須修讀環球經濟偉論,也會知道曲高和寡,結果叉燒掛得太久,會變成老肉,再不是還發霉了,自然定律不可違吧。

很多時候,叉燒常埋怨,只是食客荷包不濟,付不起高高掛的價錢罷了,難為了叉燒 但食客會想想,既然時不與我,賺不了如此多錢,又何足以一擲千金呢? 重要的是,叉燒要成為叉燒,也不由得胡亂高掛,還得由食客品評,認為物有所值才成,絕非托托價便可以的。

放心,付不起吃香港叉燒,少壯派食客已忙不及回祖國尋覓,並且大有收獲,也不忘向後隨者分享心得,食客有增無減,盛況之空前,聲勢之浩蕩,一時無兩,而國內叉燒也樂於供應,此為貨如輪轉,國內叉燒較為平民化,正好合香港這個後現代的時勢。 無他,香港食客面對本地叉燒,已筋疲力竭,不想再沉淪在這個扭曲詭異的悶局,人生苦短,何必難為自己呢?

拙作寫完,我正要去品嘗一客叉燒飯。

5 則留言:

匿名 說...

我見好多男仔的blog裡面, 都對港女好不滿, 難道現今的港女真的如上不濟???

不過我認識的女仔唔係咁架喎, 其實係咪你哋d港男要求過高呀??? 不過老實講每次上深圳去到上水, 見到d港男個心急個樣, 其實真係好想嘔架, 其實好多女仔心目中係諗, 要件惡啃的男人, 不如單身好過咁解啫, 並唔係個個女仔都刻意吊高嚟賣, 其實好多女仔都係願意同男人公一份婆一份養家的, 你遇唔到, 不如你自我檢討下啦, hahaha

陳大文部落 說...

唔知點解,你 ( 可能你男扮女還是女扮男? ) 結尾果啲 hahaha 睇落好詭異,好肉酸。


講來講去,都係要回到老土到想喊的話題,就是「其實我識得有人咁咁咁㗎,又咁咁咁喎,你遇唔到嗟、你未見到嗟,你檢討下啦」之類。


我諗你又係每日在討論區哈哈笑九唔搭八,一時扮下男人熱血青年,一時貼幅唔知乜撚嘢少女照片就扮美少女然後好多人會走嚟逗你好開心果種.....


你真係 fucking funny ~

匿名 說...

hahaha~~~
就係喜歡看你呢種自以為是的港男所寫的文章, 然後揶揄吓你咁囉

你又咪係自作聰明, 係度估人在討論區扮男扮女, 家陣討論區真係呢種精神分裂的人, 不過唔係我, 我只係一個回覆你留言而令你不滿的人啫

陳大文部落 說...

2009年01月13日 星期二 下午10:22 匿名:

其實我覆你,唔代表我當你係上賓,睇你的言論質素,如果你想鬧我或者揶揄我,老實講,你未到水平,唔好以為用個爛鬼匿名講幾句廢話,就覺得好似人上人。

[ 就係喜歡看你呢種自以為是的港男所寫的文章 ] ,呢類說話,坦白講,今時今日唔係講呢類嘢喇, update 少少啦,呢種仲係停留喺 she.com 果種八婆仔 feel ,舉一反十,『你有十個 point 我有 十一個 point 威過你啊』這種垃圾一人一句,而家已經唔 work 喇。

仲玩「你係港男囉」、「喂我又激到你喇」、「睇下你點反應先」,好心你啦,而家已經無人講呢類嘢,你仲用呢啲橋。

所以我話你 fucking funny 。

我諗你其實睇唔明我的文章,睇得明的人唔會似你咁樣講嘢。


我幾乎可以肯定你係女人,年齡都唔細得去邊,你唔係老,老女人唔會睇 blog ,你應該係果種巴巴閉閉覺得自己好 smart 、識好多朋友、識好多勁人、好知道社會動態,但要你前文後理又口啞啞果種,又會覺得自己「冷眼旁觀」、「旁觀者清」、好撚洞悉天機,真係屌你老味有趣到極。

我覺得你有趣。哈哈哈哈。

匿名 說...

關於叉燒, 有否想過祖國之叉燒是看似又平又靚, 其實金玉其外.
有一日我上大陸, 在廁所門口等父母解決之際, 看到有一女人大喝"喂". 原來佢乃喝佢老公, 等佢走遠, 本人口多多講左一句, "咁惡既", 佢老公竟然搭嘴"係囉". 我多口又問, 是否香港女仕? 佢老公話, 係祖國既, 本來未婚前溫柔, 幾年過去, 就非常惡死.
到底係受香港叉燒感染, 還是扮平靚正, 就係一個謎.