近期網誌簡介


2009年6月2日星期二

常見不去紀念六四的理由


本星期四就是六四二十周年燭光晚會,有人估計參與市民會創新高,與其說是新高,皆因過往一段長時間參與的市民人數不斷下降,尤其是偉大祖國不時放些自由行、紅籌國企等等,讓香港市道「好像」充滿欣喜,恆生指數跳兩跳,金融才俊演員口沫橫飛吹吹捧,香港是曾蔭權特首形容的「國際金融動感都會」,當然市民就要時刻看著充滿動感的大市指數做人,爹親娘親不及恆生指數親,照道理,香港應該搞個「恆生指數節」,讓全民緊記,我們是要看大市做人。


要好言相勸人們參加六四晚會,有一百個良好理由期望中國和香港加快民主進程,但香港地,也會有一千個「更良好」的理由說紀念六四無聊至極,如果要說服人或善意勸籲人去毋忘六四,不如轉個角度,就看看最常聽見「不要去六四晚會」的理由:


「 屌你老母!六四六四,六你老母咩!哼!嗱,我呢就喺香港幾十年喇,屌你老味我食鹽多過你食米,以前啲英國佬你估又好好呀?想當年呀,阿鄧蓮如呀.... 咩啦下話,咩劉慧卿... 正仆街嚟嘅!果個李柱銘?,屌你老母唱衰香港呀,知唔知呀,人定鬼呀,仆你個街,反中亂港!你自己死好啦,累街坊呀.....」


這是典型終生屈屈不得志又自以為才高八斗持老賣老九唔搭八目光如豆憎人富貴厭人貧的「所謂老香港」論調,很奇怪,他們會覺得自己就是香港唯一功臣,但他們目光如豆,在「公園涼亭聽隔離阿伯吹吹水當知天下事」,有一尊有稱號,是謂「維園阿伯」,不可理喻。


「喂老老實實,你地班人搞六四,成日都話六四紀念,無問題,係你地嘅事,唔該,唉大佬,個市點先,喂大陸一陣話唔俾紅籌落嚟香港,個市冧㗎!咁你地搞六四搞到我喎大佬,點解要連累我先!?我有無人權去阻止啲人搞爛個市先?你答我吖,你地搞六四搞得咁叻,有無人夠膽答我呢個問題呢!?」


在醬缸小香港,港燦自回歸後,加上特區政府強力洗腦「香港是國際金融都會」,在不少港人心中,尤其那種「在銀行門口睇價位買三幾仟蚊股票仔自認股神」的街坊股神,口中唸唸有詞,偉論多多,看看電視的三流財經哈哈笑分析員吹水,覺得自己犀利過畢菲特,這種在股市中淺嚐過小小甜頭的白鴿眼典型港燦,衰啲講句,見人真的買股票大賺,又會說「超!靠彩數之嘛,好巴閉咩!!!」這樣的。


「我支持有人去紀念六四,我唔反對,嗱,我無話反對㗎,我份人好開明嘅,係咪先。不過呢,要先分清楚,我呢不嬲都唔係壞人嚟嘅,我從來無諗過要喺社會搞事,係咪先,有人鍾意打劫,我份人好開明㗎,人地有權選擇,正如我只想做個好人,我唔會去六四晚會,唔好影響到我,得唔得?我還我,人地還人地。」


香港人在英國殖民地管治的歲月裡,聰明的英國政治家深明「黃種中國人的心態」,在傳統智慧的「各家自掃門前雪」和「人不為己天誅滅」的中國人思維下,加上現在很多香港人又極喜歡表揚自己「我好開明、我好有道德」的自我膨脹情緒,於是奇奇怪怪地,總會聽見不少人說以上類似的廢話,曲解事實,偷換概念,以為自己就是道德新思維。


「關於六四呢.... 得得得,唔好教我,唔好以為我唔知,我好清楚嘅,六四其實係..... 得!我自己好明白、好了解,唔需要人地話我知,你唔好理我知唔知,總之我識嘅,駛乜你地講嗟,我唔識咩!?你咪理,你點知我唔明呀!」


不要以為這是時下年青一代才有的自負心態,奇異的是連很多過三十歲的所謂「香港精神」港燦也有這種「扮識嘢串串貢」的垃圾態度,香港人有一特性,就是很自以為是,有些井底之見的人,不會去問,不會去思考,總之認為自己是通天曉,求其九唔搭八嚇咥人,來表現自己好像很有腦,但實情是對事情不知不解,但香港燦卻以為這就是「香港精神」。


「其實啲人話要紀念六四,哈!我就好冷靜嘅,我亦係好著看個人獨立思考嘅,我想請問,去紀念六四嘅人呢,你地有家人親戚喺六四被坦克碌死左咩?你地係六四學運人士貴親呢又???你地同柴玲、吾爾開希呢班人好熟咩下???你地當年親身去過天安門咩???哈哈哈!我問到你地口啞啞啦。好嘢 ~~~」


哈哈哈哈,讀者不要以為我這篇文章是空口講白話,相信不少人也曾聽過類似以上的反問。這是很普遍的「中國人事不關己己不勞心」與及「識你老鼠咩關人撚事」的小中國小農縮縮膊自私精衰衰格格的小家種品性,乍聽上來,又似乎說得通,又好像反問得有理,正如有些「港式純奴隸」也會說:「車!你又未做過特首,你憑咩去批評特首呀」這種小家種樣衰但又無腦的說話。


「OK~~OK ~~ Fine。I know I know。我識得好多大學嘅 friend study Politics 呢個 major 囉,at this time 呢,I think this is not 一個 good way 去 understanding 成個六四 history 同埋個 main purpose 囉,well ~~ 個 main point as something like that 呢,Um.... 六四當時....you know ~~ I mean.....I just want to say係有好 multiple 嘅 factors 去 make 成天安門呢件 Case 囉,Um.... 我覺得係好多好 Complex 、應該係好 complicated 嘅 reason 囉.......」


今時今日吹水唔抹嘴戇鳩當有趣的「吹水執笠大學生」,無嘢叻,最叻吹水、抱書包、拋浪頭,講幾隻九唔搭八廉價英文單字,就當正自己係「哈佛+劍橋+MIT+牛津+日本早稻田大學+北大」的PHD,仲慘過諾貝爾得獎知識份子,平日沉迷唱 K 碌卡買名牌落 LKF 隊酒返學當娛樂,個個想做才俊 CEO,搵工要「I ..... Bank」;企業老闆俾四仟蚊月薪已盡了人情!


「其實任何事無話邊個啱邊個錯,無話邊個有道理嘅,你有你意見佢有佢道理,你有你睇法人地有人地睇法,你又講得啱佢又唔係錯;你都有你嘅觀點人地亦有論據;任何事都有好多種角度去睇嘛,呢個角度又得果個方向又得,唔同角度唔同人去睇就會有唔同嘅發現,唔同嘅發現又會有唔同嘅觀點囉,唔同嘅觀點又會有唔同嘅結論囉,唔同嘅結論即係好多可能性囉,好多可能性....... 總之咩都有可能啦 ~~~」


看倌是否覺得以上很廢話?這類廢人廢語是現時很多香港人喜歡的「多角度 + 正反五十大板 + 同情心同理心乜乜七七 + 中立冷靜和諧理性...... 等等」的廢人思維方式。


基本上,就算你叫他們去吃屎,他們也不會覺得有問題的。


多謝各位。

24 則留言:

Plastic 說...

在下愚見, 唔係六四, 都唔知原來而家仲有咁多香港人都識得關心時事, 主動了解歷史, 熱心宣揚同維護公義囉..

不過始終覺得除左六四外, 香港人紀念極, 都只係六四.. 可能係因為大部份人都親身o係電視機面前經歷過..

匿名 說...

很精彩, 基本上囊括了主要的幾種愚民的典型說話. 最後一種無疑是廢人的思維方式及說話, 前港大學生會會長陳某喜歡以這種廢話來掩飾他的真正立場.

Betty 說...

甘你系米去先? 去到见唔见到你架?

陳大文部落 說...

Bottle Babe :

我 ( 陳大文 ) 只係一個人海中的小螞蟻,絕非什麼主角 ( 連最小最小的小配角也沒資格 ),紀念六四,《六四燭光晚會》每一位參與的市民,才是主角。

陳大文部落 說...

Plastic :

其實一段長時間,《六四獨光晚會》或紀念六四的活動,參與人數是持續下降。

但不知是巧合還是命運註定,今年有陳一諤、曾蔭權、呂智偉及保皇派的膠論,一致激發起香港人對六四的關注,尤其是年青一輩,看陳一諤的荒謬,於是主動去查看六四的資料,真是命運註定的。

匿名 說...

好精彩!好鬼死鍾意陳生o既黑色幽默,好傳神,佩服陳兄你的描寫.

匿名 說...

「其實啲人話要紀念六四,哈!我就好冷靜嘅,我亦係好著看個人獨立思考嘅,我想請問,去紀念六四嘅人呢,你地有家人親戚喺六四被坦克碌死左咩?你地係六四學運人士貴親呢又???你地同柴玲、吾爾開希呢班人好熟咩下???你地當年親身去過天安門咩???哈哈哈!我問到你地口啞啞啦。好嘢 ~~~」



「其實任何事無話邊個啱邊個錯,無話邊個有道理嘅,你有你意見佢有佢道理,你有你睇法人地有人地睇法,你又講得啱佢又唔係錯;你都有你嘅觀點人地亦有論據;任何事都有好多種角度去睇嘛,呢個角度又得果個方向又得,唔同角度唔同人去睇就會有唔同嘅發現,唔同嘅發現又會有唔同嘅觀點囉,唔同嘅觀點又會有唔同嘅結論囉,唔同嘅結論即係好多可能性囉,好多可能性....... 總之咩都有可能啦 ~~~」


這兩段說話,我真係聽過唔少,其他o既都有類似聽過。。。。

這篇文章精彩一絕!

Plastic G 說...

我都認同你所講人數下降既問題.. 不過今年多左人討論, 變得突然熱鬧起來.. 感覺好怪囉.. 好似南京南京套戲咁, 又係突然熱鬧討論.. 平時報紙有相關報導d "HK"人都飛哂唔睇啦, 咪話我話..

對於我呢類清明都唔去拜山既人黎講, 唯有在心中啦..

六四對自己既意義, 都係為紀念囉.. 完全冇諗過要平反, 或者幫手爭取民主制度.. 更加唔想間接變左某批政客d fans..

我算係另一批不聞不問既人既意見啦. xdd

Plastic G 說...

我都認同你所講人數下降既問題.. 不過今年多左人討論, 變得突然熱鬧起來.. 感覺好怪囉.. 好似南京南京套戲咁, 又係突然熱鬧討論.. 平時報紙有相關報導d "HK"人都飛哂唔睇啦, 咪話我話..

對於我呢類清明都唔去拜山既人黎講, 唯有在心中啦..

六四對自己既意義, 都係為紀念囉.. 完全冇諗過要平反, 或者幫手爭取民主制度.. 更加唔想間接變左某批政客d fans..

我算係另一批不聞不問既人既意見啦. xdd

匿名 說...

對上的 Plastic G 似乎是文中提及的幾種廢人的混合體, 不知博主是否贊同?

陳大文部落 說...

2009年06月03日 星期三 下午6:29 匿名:

不贊同。

因為「是否支持平反六四」和「應否爭取 2012 普選」是很類似,支持的自然會支持,不支持的,如果透過資訊啟蒙都認為不支持的話,我認為是無須執著的。

題外話,個人認為,不去六四晚會是個人意向,也無須深究「你無去係咪代表你贊同坦克鎮壓呀」這樣的。

也正如我清明也沒去拜山,因為太多人,我是清明前拜的,但不代表我「無本心」。

匿名 說...

Plastic G: "六四對自己既意義, 都係為紀念囉.. 完全冇諗過要平反, 或者幫手爭取民主制度.. 更加唔想間接變左某批政客d fans.."

上述的話, 反映「各家自掃門前雪」「中國人事不關己己不勞心」的心態, 不知博主是否贊同?

Plastic G 說...

某程度上, 我唔否認我係o個種事不關己就不表態既人.. 我亦承認我有間接受益於民主制度既人.. 每個人有唔同崗位,勉強唔黎ma..

我當年亦都為六四流過唔少眼淚, 我支持阿華哥年年都提返件事出黎等班後生香港人認識呢d 歷史.. 正如我支持報紙多d 報導保釣, 日本篡改教科書呢d 事..

我冇為紀念日本侵華上街..我亦覺得冇必要為紀念六四而上街or 去維園.

一切在心中啦,拎返個公道又如何? 為啖氣?我係以樂觀既態度抱有希望囉.. 民主方面有進步,都唔係一時三刻就做到.. 我個心係咁諗.

社會上太多不公義既事,d 後生o係地鐵持住自己後生同阿婆鬥快爭位坐,同中國政府當年封閉出動裝甲車搞單六四出黎,都一樣係勁PK..

呢d 後生今晚可能會o係維園見到幾個.

raytzo 說...

有人下令要殺一班唔應該死嘅人! 有什麼比起這些枉死的學生更慘, 晚會係為無辜者伸冤,還他們一個公道!

Plastic G 說...

學生係好無辜, o個d 火光紅紅既畫面呢世都記得.

大家都係中國人, 咪一齊面對歷史教訓囉. 從錯誤中學習, 俾其他野更重要.

唔知有咩野隱憂, 不過希望快d 到呢一日, 大陸政府可以開放咁面對呢件事, 人人都可以公開討論.

匿名 說...

"從錯誤中學習, 比其他野更重要."

中共政府不承認錯誤, 不肯從錯誤中學習, 此所以要求平反, 追究責任, "比其他野更重要."

說...

個人而言,去六四晚會是悼念死者,學生也好,軍人也好.也是支持民運人士應繼續這晚會,作為薪火相傳之意,更希望中國政府知道,人們是不會忘記此事,很期望他日可以公開討論!!
本人也是因陳一諤事件及板主的評論太吸引,而去找尋六四資料查看,今年也是首次出席晚會.

匿名 說...

陳一諤同學上次討論六四說:中共六四鎮壓是有d問題:1932年,美國政府向白宮華盛頓廣場爭取退休金發放的示威退役老兵、民眾開槍、出動坦克是什麼理由?就是一句動搖政府管治威信,總統胡佛國會通過了戒嚴令,便出軍鎮壓手無寸鐵的退役老兵、民眾,這豈不是比中共鎮壓的罪名更令人感誇謬氣憤呢?1970年,美國民眾盤據不屈,開槍;1953年,德國民眾盤據不屈,開槍;1956年,波蘭民眾盤據不屈,開槍 ;1956年,匈牙利民眾盤據不屈,開槍,証明了什麼?証明全世界各國政府在這個時候無論大批民眾以任何理由長期去盤據一個地方,它寧願做王八蛋,寧願保護政權,寧願受人唾罵,寧願穩定社會,也不甘願忍受大批民眾長期盤在的存在爆炸性威力,弄得膽戰心驚,憂心及擔著局勢隨時出現變數的沈重壓力,與大批民眾一旦談判失敗,公民抗命,起來反撲的群眾力量,政府將必遭到難以想像的大災害。民眾這樣死硬盤據,不肯離散,逼政府開槍,局面造成我們民眾迫它開槍,所以89民運人士要不要反省?又是否太不受歷史教訓又周而復始呢?看看有沒有什麼更聰明的方法?焦急的方法,明知自己搞不平政府的武裝部隊,自己跟著受害,89民運人士是否需要為自己的受苦受難負些責任呢?當然中共亦要為大殺傷力的高壓行為負責,但不是獨自擔起全責,對於長期盤據不屈的示威人民清場來穩定社會安寧與保護政府是必然的,也是世界各國無論民主或獨裁政府必有的現象,因此,中共的處理手法為什麼不只是有d問題?而是泛民主派說的好大問題,我敢說,就只是有D問題,很普遍的現象而已。

匿名 說...

討論六四,本人原本覺得應該像學術討論,大家自由發表個人意見與理據,從多角度探討六四,務求做到更客觀更公正,呈現染上最少政治色彩導致立論偏頗、欠中立、欠客觀的歷史史實的最少程度。平反64應該除中國共產黨內部平反外,中共應公開所有關於64資料、文件和允許民間對64的記憶記載下來,讓全世界乃至全中國人民可以研判,然後著作出版、搞民間64論壇、世界或中國任何地方人民能夠隨意談論、研討、公開、開放,這是全民平反,超越一切政治派系、政治立場的公審,讓誰人誰派都不能壟斷64解釋權,能夠永遠追查真相的歷史案件。

歷史真相都不是建基於大眾看法,而是以合理理據、證據去講通講通講通,磨合磨合磨合為基礎,真正的客觀歷史所有的一切都是講證據、合理理據。無論日軍大屠殺、德國納粹屠殺猶太人、中共64鎮壓都不能某人說是對的或錯的就算了是,是錯是對,要講證據、合理理據去理性討論,不能對支持異己的,說別人錯,就要進行鬥倒鬥臭(例如:陳一諤事件),凡事討論要聽別人的證據與合理理據後去思考,去分析,去肯定,去否定,而不是未想先判、人身攻擊或禁絕別人發表意見。

可惜你們班泛民主派及暴徙對待六四立場異己人士,卻是形形色色的語言暴力、洗腦、禁絕、打壓,許多未曾加以探討的觀點,不合意,未審先判,便瘋狂追殺異己、強暴言論自由起來,泛民主派與你們班暴徒對港人搞四人幫式思想禁錮、「兩個凡是」思想,給人亂打棍子,這種賤種行為,香港民主自由未垮台、未實現,香港政治已給你們班沒有政治教養的泛民主派、暴徙聯手像狗屎般踐踏了,搞臭了。

匿名 說...

係其他人眼中
常見去紀念六四的理由
都係同你睇常見不去紀念六四的理由
一樣姐,你都係港燦都係廢人講廢話.
當年21個學生領袖,有幾多係留返係中國
陪當年同佢地出生入死既學生一齊
佢地宜家風風光光,夠鍾就講幾句.
有幾多人真係有諗過背後發生咩事!?
係!係自己人開坦克車車死人!? 真係事實!
當有日平反左,心入面覺得終於對學生有交代
時間一樣咁過,中國發展都係無停,係你地身上..去遊行既!有幾多個無諗過靠中央.
保釣,南京大屠殺唔見有20萬香港人走出黎整個晚會!?中國人,最鍾意自己打自己.
香港人有幾多個真真正正有自己既諗法,個期邊邊飯香就食邊邊!700萬人有幾多個係咁!大家心照!

匿名 說...

最後:
民主!?陳生你係唔係真係咁民主!?

Plastic G 說...

唉..佢地既理據就係: 死左人.. 一班手無吋鐵既學生, 用裝甲車就唔岩.

其實以前d 報紙冇而家咁煽情, 兩邊既意見都會有, 大陸政府過火做錯, 學生一樣有問題. 如果呢一代既後生, 要靠蘋果呢d 報紙去認識歷史既, 真係求神裨佑.. 根本當年既學潮係有好多唔同既訴求, 唔單單係為民主.

d 人既弊病就係成日為反而反.. 有幾多人有花時間會客觀咁去睇哂兩邊既資料搵個中肯既答案? 而家仲成班文革英雄咁真係令人好反感.. 你唔支持, 就一定係反對, 你反對, 就係敵人.搵到針對目標,就三九唔識七團結起來一窩蜂咁去攻擊人,排除異己,真係好恐怖.

相煎何太急? 如果係因為自己係中國人,覺得有責任監察政府,批評政府希望管治進步先係公民既責任. 某d 人根本當"平反六四"係追潮流.日本侵華呢d, 想搵佢地關心下都難. 作為中國人,應該反省下點解會”選擇性”咁愛國同維護公義?

講到尾,d 人個心根本就鄙視自己係中國人,既然係咁,政府做乜又與你何干? 倒不如快d 搵多d 錢申請張綠咭啦.

匿名 說...

平反六四, 就係普世價值, 先進代表, 係老美既朋友咯.

中共呢, 就係殺人放火邪惡軸心, 無個好人.

老俄打老格呢, 就係 PK 杏+橙啦, 一定.

之後老美 O係 波蘭裝防衛導彈呢, 就係保衛地球既英雄咯.

至於老格無端端點解撩隻北極熊, 老美同波蘭點解幾個禮拜咁快簽到約!? 話 L 知佢啦, 總之殺人就係唔 O岩 咯.

worthless_husband 說...

"保釣,南京大屠殺唔見有20萬香港人走出黎整個晚會!?中國人,最鍾意自己打自己."

請問中國今日可以公開討論六四,甚至好似保釣同南京屠殺一樣係歷史書記載咩?你承認六四有死過人,但點解班皇仁學生可以連呢件事都質疑,係大陸既新生代更加唔知道有六四呢件事?而家唔係淨係唔提,而係刻意隱瞞同篡改歷史!

日本政府未至於夠膽隱瞞南京大屠殺,但稍為淡化,共產黨就已經鬼殺咁嘈。中共咪係度破壞中日友好!日本援助左咁多錢(超過300億美元),咁根據你邏輯修改教科書又即係唔可以抗議啦!

你又覺得公道咩?

我真係唔明白點解道理同價值,原來可以同時間/關係/援助/金錢掛鉤。希望你唔係咁樣教你小朋友。