近期網誌簡介


2008年4月7日星期一

通 脹 語 錄 2 0 0 8

寫這篇網誌是在 2008 年 4月 7 日。近日香港通脹問題比想象中嚴重,一般理解,通脹是指物價比之前貴了,即通貨彭脹。通脹原因可以很多方面,包括內在消費因素、銀行、貨幣息率、進出口貨品外匯兌現水平,及貨品相對性供求情況等。在香港,幾乎上述所有因素都可以令本港通脹或通縮,皆因香港是主要依賴進口商品,尤其中國,中國經濟錄得不尋常增長,自然輸往香港的各類國內製品,來價也同步上揚,加上國內人民生活要求,在近年來出現明顯提升,今時今日,不是香港人才懂生活享受,國內人民也得感受一下經濟大躍進的成果,國內人,現在已不再是土包子了。



現在香港的通脹情況,已到達非常程度,一般市民日常生活必須品,包括豬、牛、下價魚、消耗品肉類罐頭、甚至現在連每餐必須的白米,也出現瘋狂脹價。



近期,恆生指數持續牛皮,中國國務院也對國家發展經濟實施新一輪的宏觀調控,紅籌國企來港上市少了,炒新股上市也暫未有機會。 2008 年度普遍本港工資水平雖然有若干提高,但加薪幅度和通脹相比,是小巫見大巫。不少基層小市民,可能根本還未感受到加薪和當局財政預算案派糖福惠,已先被雄牛般的通脹,令生活入不敷支,香港作為所謂動感之都,廣大市民為口奔馳,生活在當局虛幻的歌舞昇平假象之中,有苦自己知,求助無門,當局在現階段也只是像隔岸觀火,要改善民生也不得其法。



近期城中熱話,每天幾乎有報導市民搶購米糧;那邊廂,外來農作物失收及需求過熱,連菜、栗米等一般消耗品價格也水脹船高,再加上本港超市壟斷,大集團以強大商業影響力,有默契地共同進一步推高物價,食物售價可以每天都上脹,如果情況持續,不排除廣大市民可能支持不住,引起大規模民眾憤怒。



通脹 2008 係:


1. 對於月入幾十萬既高官嚟講,係唔會明既。

2. 又對於呢個唔係民選出嚟既特首,都唔會明既。

3. 而對於香港一班愛國超級富豪嚟講,更無可能會明既。

4. 好可能,【屋企有午餐肉】好快會變成中產人士至有既。

5. 好可能,【去超市執平嘢】好快已變成集體回憶。

6. 又好可能,去買餸好快會同去買金無乜分別既。

7. 更加可能,好快唔係當街搶電話,而係打劫食物既。

8. 直頭有可能,要到大時大節至可以開罐頭食既。

9. 絕對有可能,第時過年唔係送鮑魚,而係送糧食既。

10. 乜都貴,但政府高官一味話好正常既。

11. 乜都貴,但政府高官仲可以話情況無問題既。

12. 乜都貴,但唔好妄想政府會有乜解救喇。

13. 某程度上,超市同罷明搶錢無乜分別既。

14. 某程度上,超市每日向你打劫,仲慘過俾賊搶既。

15. 好大程度上,超市令各位明白咩叫【海鮮價日日加】既。

16. 好明顯,超市真心誠意令各位學習要慳家既。

17. 又好明顯,超市係與市民同步:你加薪佢加價既。


18. 更加明顯,政府係怕左超市大集團,無佢符既。

19. 好多牙擦擦既年青人,以為通脹係身份象徵嚟既。

20. 好多牙擦擦哎也才俊,以為一味通脹等如繁榮既。

21. 好多未婚單身潮人,仲以為自己可獨善其身既。

22. 好多港式潮女,更認為通脹好囉,幫自己減肥既。

23. 老實講,超市每日因貴價賣唔出要掉既嘢,夠食飽好多人喇。

24. 又老實講,超市每日掉咁多嘢,物價仲貴上加貴啦。

25. 祖國一聲唔高興,香港唔可能隨便向其他市場求貨既。

26. 祖國一話唔高興,出幾多貨俾香港你都無得發難既。

27. 樂觀 d 睇,通脹真係幫到你減肥既。

28. 再樂觀 d 睇,通脹令我地知道少食肉會健康 d 既。

29. 非常樂觀咁睇,祖國可能會有妙計幫下香港既。

30. 更天真樂觀咁睇,超市集團可能會為人民著想減價既。

31. 再好傻樂觀咁睇,如果自己發左達,咪唔驚通脹囉。

32. 高官馬時亨叫市民唔駛擔心,d 人聽見仲驚既。

33. 同流感一樣,政府叫你放心,你最好小心喇。



今天新聞報導,特首曾蔭權為自己的臘像送出襟章和煲呔,以加強代表性和真實感。在下不會說曾先生厚臉皮,因為香港特首基本上都認為自己是一位偉人,前特首董建華如是,現在的曾蔭權也如是,真心相信自己是人民之光。




陳大文 作品



19 則留言:

卡臣 說...

有冇啲雙失青年無嘢做吖?
去耕田捕魚啦!
不過香港地貴水污,
咁...一於老鼠變乳鴿,
筷子變竹筍,
頭髮變豉油啦!

陳大文部落 說...

咁緊要 ?

湯面 說...

每次睇你的部格,在會心微笑時亦會感到不安,因為有時說中了我們的死穴,不過始終令我很有興趣的去讀下去。
最迫切我的問題應該是快餐店的通脹問題了,買一個大家x的早餐都要20元...HKU canteen沒有加價但份量少了...我們貧苦學生只有嘆氣的份兒...

P.S.我想把你的部格link在我的xanga和部格,可以嗎?

陳大文部落 說...

湯面:

當然歡迎你 link 我的 blog ,請自便。


其實我都知道,我寫的文章,有時是會很直接地點中不少人的神經,我是有點刻意的。但這做法有優點也有缺點。


如果讀者群質素高,文章說得中,是會喜歡看。並且不會認為作者很串。


但在香港,似乎大部分讀者是屬於想看 [ 軟性 + 消閒 + 娛樂 ]那種網誌,尤其是女 blogger ( 當然要年青 + 最好有靚相 ),同時也對某些職業有幻想,某些職業的 blogger ( 也以女為主),會特別受歡迎,不論寫什麼,是對其人有幻想,並非真是看文章。


可能有人會覺得我這樣說有點串,但是事實,香港的生態環境是有點怪。

eric 說...

打仗時才會搶米,政府高官仲一味話好正常,佢地就真係唔正常。再黎多次五十萬人遊行佢地就知味道。

Michael Chi On Wong 說...

Well done, sir. Please allow me to link my blog to yours. I admire your writing style.

陳大文部落 說...

MCW:

You are wellcome.

小妮音樂日誌 說...

陳大文 - 我又遇到港女, 她們很喜歡小小事up人線,又寸,我覺得香港女人其實很難頂. 似個男人!

陳大文部落 說...

小妮 Classic :

我都好怕 d 人o拍電話,[ o拍 ]一聲,真係火都o黎埋。

卡臣 說...

其實cut人線好似西部牛仔擝鎗決鬥,
要鬥快鬥狠鬥大力!
喺對方想cut之前,先佢一步落手.

Derek 說...

咁,你要一般人明白需求同供應成本上升既分別,又真係唔係咁易架啵

再講,而家控制香港通脹o個個根本唔係曾特首,又或者唐司長曾司長,而係伯南克。

唉......

陳大文部落 說...

derek:

我唸你或者再睇下篇文,我唔係寫經濟學術評論及國際財經研究題材的。


另,影響香港通脹問題都唔係柏南克,佢只係代表美國聯儲局,而柏南克亦不見得是有先機的局長,更包括現任總統小布殊,都是後知後覺之人。


並非港元和美元掛勾就是和香港通脹直接原因,也許你不妨細看國際新聞報導。

陳大文部落 說...

卡臣 ~

應該整番個 [ up 線反應訓練班 ] ~


@@"~

Derek 說...

我當然明你唔係寫學術題材,但,唔代表我唔可以咁回丫...

我唔認為普遍性的通脹係單單因為大財團壟斷。經濟問題用需求供給解釋我覺得係最清楚,但,唔係咁容易解得明。

通脹同美匯下跌有直接關係。當然仲有原油玉米價格等好多因素,要講起o來好複雜,但,小小一個香港,好多野其實唔係自己話事,又要聽美國話又要聽大陸話,正式係左右做人難。你問政府有冇責任,絕對有。共產黨未倒台,香港冇普選,大家都係一個嬲字。

至於大米無端端變搶手,ha,你見yahoo都有人拍賣就知點解啦。

um...言語若有冒犯之處,還請,海涵。

陳大文部落 說...

[ 好多野其實唔係自己話事,又要聽美國話又要聽大陸話,正式係左右做人難]


>>>> 你呢句講得有道理。

另,共產黨其實在中國整體的意識形態上,已經晨早跨了台。

大家討論,無須苟謹。

pswong 說...

貨幣供應增加也會帶來通貨膨脹,根據金管局公佈嘅2008年1月香港M3供應為60522.94萬億港元,較2007年1月增加16.94%,而香港2007年GDP增長只是6.3%,多咗嘅錢用黎炒股、炒樓、炒商品。

美元跌,除了大勢所趨外,美帝暗中也順水推舟,因為美元貶值變相幫美帝減外債(然後還一堆廢紙畀人),而且又可以增加出口。

總之,通貨膨脹嘅原因係好多。不過對港女來說,由通貨膨脹所引起的一切生活質素下降,她們是不會怪罪伯南克、温家寶或曾蔭權的,港女只會抱怨:港男質素下降!

基層力量自斷半臂,做香港的統治者是十分舒服的。

陳大文部落 說...

pswong兄:

你在 blog 界,出現有如幻影一樣,但給人( 例如我 )留下深刻印象。

很高興你的到訪。

******


PS : 美國佬不嬲都陰謀多多,尤其喜歡 ( 自己衰不如拖大家一齊衰,自己好過點 )。

次按問題,美國人炒高樓價,加控有如提款機,好像很有錢,現在泡沫爆破,次按問題有排攪。

香港近期,紅籌 IPO 少了,股市牛皮,一般股民無水腳,支持不住現在的瘋狂通脹。

Janice 說...

陳大文, 謝謝你來訪我的blog 和你的留言. 你這篇通脹才是真的抵死過癮, 我邊睇邊咭咭笑. 好恐怖, 以前只有聽老人家講: 我地後生果陣d 野邊戍咁貴, 食個飯都係幾蚊咋嘛; 家陣竟然係我地呢班只係三十幾歲既人喺度嘮嘮叨叨: 嘩, 無野呀, 我以前細過果陣個大快活吉列豬扒飯連汽水二十蚊有找, 家陣三十幾蚊個飯仲要加8 蚊先有杯野飲?

逍遙小妹 說...

陳兄~~

大多數通賬背後並不是生產量減少,而是供應商囤積存貨,刻意提高價格謀取暴利,真是無奸不成商!

如米糧太貴,可轉食其他類型,但嬰兒選擇不多,唯有靠奶粉做主要食糧,現在奶粉價高,那些供應商不止奸,還是殺人兇手!