近期網誌簡介


2009年10月14日星期三

特膠政府卓越思維:濕鳩慳電膽現金券一舊水

( 本部落評論在藝下方 )

慳電膽現金券每張100元

明報 2009-10-14

本港 2 間電力公司將向每戶派發,總值100元的購買慳電膽的現金券,但市民一年要支付24元的費用。

行政長官曾蔭權在施政報告內宣布,為節約能源,兩間電力公司會向市民派發購買慳電膽的現金券。

曾蔭權說,慳電膽較同等照明效果的鎢絲燈泡耗電量少 7 成。為鼓勵市民以慳電膽取代鎢絲燈泡,兩家電力公司會向住宅用戶派發慳電膽現金券。政府並會就逐步限制銷售鎢絲燈泡諮詢公眾。此外,政府計劃在年內提出修訂法例建議,推行第二階段「強制性能源效益標籤計劃」。


電力公司購買慳電膽的現金券現值為100元,一戶一張,每張券約可購買2至4個慳電膽。用戶每月需向電力公司多付2元,為期1年。


----------------------

本部落回應:

我真的不明白,為何特區政府總是做很多事來顯得當局愚不可及?其實今時今日,很多家庭都已採用慳電膽,而且慳電膽售價一般來講並不算昴貴,當然,無人叫你去吉之島百貨、崇光百貨、豐澤之類的高售價零售商購買,在普通的小電器店,買個名牌飛利蒲 18 W ( 光度 = 100 W 鎢絲燈膽 )只需 20-23 元,在百佳則要 37 元,豐澤隨時過 40 元,一般市民稍為有少少腦的,都會去電器店買,而不會去「高尚名店」去買同樣貨品,所以我很反對「由於慳電膽很貴所以發現金券」的論據。

以上我只是列舉 18 W 大火數慳電膽,很多人在睡房、書房、客廳只是用 7 W 至 14 W 慳電膽,已很夠光亮,或數個小火數的慳電膽作為客廳的天花燈,小火數的慳電膽在小電器店只售約 17 元,很長壽,一般來講,日日開十個小時,也可用三年至五年(請買飛利蒲,真正長壽,不要買大陸雜牌)。而且,最重要是今時今日已有很多市民明白到慳電膽的好處,既慳電、又不會太熱、光度適中(以飛利蒲產品而言,大陸慳電膽的光度很參差),買慳電膽又長壽耐用( 注意:是飛利蒲才耐用,大陸牌子用兩個月已轉暗),所以我不明白,特區政府還以為香港市民是原始人,仍然像「不知這個世界有樣嘢叫慳電膽」這樣,有很多人是用光管的,也很慳電,當局出「慳電膽現金卷」,對用光管的人來說,要有有何用呢?此其一。


其二,慳電膽現金券很吊詭,要市民去何處換購?一定是大型連鎖電器零售店,離不開豐澤、及超市例如惠康百佳(超市也有慳電膽買的)、還有屈臣氏( 要賣不是難事,入貨而已 ),這麼說來,連鎖大財團又可趁機托高慳電膽售價,以「符合閣下用盡這一百蚊現金券」,政府的構想是很愚蠢,也可能涉及向財團作另類利益輸送,但小市民要這些現金券很多餘,你又要去指定商號換購,售價又被托高、用光管的人又用不著,而且家中已有慳電膽,再換購來何干?家中放夠餘的燈膽,要來吃麼??

慳電膽現金卷說一百元,但電費又加了附加費,每月 2 元,一年 24 元,即是 100-24 =76元,實則只是 76 元,不是 100 元,還未計到時慳電膽被連鎖店托高售價 (信我,一定會加價,放心!),每月電費又無厘頭加 2 元,即是變相又加電費,這個「全民慳電膽大計」,是否蠢上加蠢、蠢蠢蠢、蠢到無可再死蠢的垃圾構想?

錢花了,市民享受不到,或享受的不多,又變相托高電費、又輸送了利益給大財團,又惹來市民聲氣,香港有無數套房住客,一間樓有幾個套房,之前的電費現金寬免還好些,好歹也是現金,但現在是「慳電膽券」,你一定要換購慳電膽的,不能用來買其他東西,是否要幾個套房來「瓜分」慳電膽券呢?曾蔭權政府的荒謬已到達不能言諭的地步。

還有,曾蔭權說將計劃限制鎢絲燈膽銷售,以達到所謂「環保目的」,在此我嚴正說明,鎢絲燈膽確是耗電量較多,但不能每事用環保來道德高地,有些時候是需要用鎢絲燈膽的,例如攝影打燈、工程照明等,都是要用鎢絲燈膽來營造較集中的光源,所以特首不能以「我不喜歡這個,全民也要放棄,也不要發售」這種獨裁式思維,美其名是環保,說到底又是一眾「道德環保神的使者」的惡霸環保中堅份子的期望,惡霸環保份子事事都要極端環保,現在曾特首就正好開了環保惡霸的思路。

我真的很擔心有一天曾特首說,他不喜歡飲咖啡,覺得咖啡對身體無益,不如全面限制售賣咖啡吧,他會感到很高興。

28 則留言:

匿名 說...

在普通的小電器店,買個名牌飛利蒲 18 W ( 光度 = 100 W 鎢絲燈膽 )只需 20-23 元,在百佳則要 37 元,豐澤隨時過 40 元

18W Philips you sell at $20-$23 to me la.

http://property.hk.msn.com/app/msnHK/eshop/productView.html?id=4594

匿名 說...

政府一貫策略,俾d小恩小惠市民,但實際就進行剝削。

仔細思考,就算佢俾多10倍我地(1000蚊),但電費加左就係加左,點到唔會彌補得到。最重要如大文所言,香港人一早轉用左慳電膽la,電費又如何會減輕呢?

用小小福利企圖掩飾或淡化剝削,全力支持資本企業,已經成為香港既定政策。加快減慢,甚至有加無減,已經屢見不鮮。只可以講社會的進步,促成了時的代哀歌……

陳大文部落 說...

2009年10月14日 星期三 下午7:48 匿名:

你講果種係大型球型果種,通常用於門口燈,或沒有燈罩的天花燈,係特別型號,唔係好多人買,你講呢種市價大約 $5X - 7X 不等,但大部份人屋企都係用「U 型/雙 U 型/ 三 U 型」的慳電膽,還有「旋風型」環狀慳電膽,就係我文章說的售價。

你出去街舖睇下先啦,有幾多屋企裝咁大個波波膽吖。

小必理痛 說...

我屋企只係用光管,都冇得用慳電膽,俾呢D廢紙我做乜?又要無端端俾多廿四蚊,呢個政府黐Q線架?唔知知自己係度做乜架?咁樣黎閹市民?陣間又話用電器要自負棄置費用,曾不該,你係唔係有病?不如去睇下精神科啦!

匿名 說...

慳電膽如果經常即開即關, 好快會報銷, 所慳電費彌補不了買燈膽的費用. 此外, 慳電膽發放的紫外線比普通燈膽多幾倍, 很傷皮膚, 皮膚敏感人士不宜使用(我的一個朋友就是人辦).

陳大文部落 說...

2009年10月14日 星期三 下午9:17 匿名:

或者我補充一下關於慳電膽:

-- 慳電膽正是用電量非常低,以正式的真正慳電膽設計而言(eg: 飛利蒲 ),以 189 W 而言,耗電量只為 160 ma (我應該無記錯 ),是非常低耗電的,慳電膽內有一線路版,是「電子火牛」,撻著了燈膽內的螢光粉後,只須很少的電力便可維持光亮。

而最耗電的,就是「開燈:撻著燈膽」的一刻,是要用較多電力來「激活」螢光粉,所以慳電膽的正確使用方法,是一開了就由得它照明,無須經常熄燈。

至於慳電膽的紫外線問題,以飛利蒲來說,應該是符合安全標準的。

而我用過很多大陸牌子,真是如你所說,很刺眼,而且非常不耐用,所以慳電膽都是用大牌子為佳。

況且大陸慳電膽也不見得平便宜。

匿名 說...

你個SUBJECT笑燃死我!!

BoBo 說...

你個SUBJECT笑燃死我!! x2

文章的分析也很出色,突衰正苦真係蠢得來又令港人受罪,真不該!

小必理痛 說...

政府又想學似派學券咁,天真地認為會幫到市民慳錢,實際上只係變相剝削,應該話係搶劫。

樣樣事情都要轉嫁俾香港市民,佢係唔係認為香港好多人好富貴?老實講,佢派呢D慳電膽券,係唔係調查過全港市民都有用慳電膽?就算有,我唔計每個月$2嘅附加費,呢$100每個市民係唔係可以「Tup Tup陷」咁用盡哂?用唔哂,剩餘嘅就變成浪費,好似我屋企咁只係用傳統光管,完全享用唔到呢$100,更加唔使講。

再者佢一定唔會查有邊D家庭用唔著呢$100,一律全部收$2附加費,咁我咪無端端做左死牛俾佢Tong?咁同賊有乜分別?

匿名 說...

做乜係咁幫飛利蒲宣傳呀?XD

我係實惠買個D都唔知係咁次貨.屋企入伙半年
三個之中已經壞咗一個.有個仲要閃幾下先著,可能都就壞.

匿名 說...

我都發覺, 慳電膽真係好快壞, 好唔化算.

還有, 報章報道: 英國健康防護中心一項研究發現,部分慳電膽釋放出的紫外線較安全標準高出兩成,強度與陽光紫外線相若,長時間近距離暴露於慳電膽光線下,會短暫灼傷皮膚,甚至增加患皮膚癌風險,建議在家中以枱燈閱讀,或對紫外光線皮膚敏感的人士,應避免長時間近距離以慳電膽照明。

陳大文部落 說...

2009年10月15日 星期四 上午9:34 小必理痛:

老實講,特區政府對民情是非常 outdate ,好多市民已有用慳電膽,但政府仲以為香港人係原始人,而且香港天氣好熱,屋企裝上鎢絲燈膽,真係開冷氣都開死你,所以有好多人都用光管,一間房用一枝 24 吋 - 36 吋光管已非常夠用,也有人用慳電膽,如果曾蔭權要人買慳電膽,不如包括光管。

陳大文部落 說...

2009年10月15日 星期四 上午9:39 匿名:

以慳電膽質素來說,飛利蒲基本上是最優質的,而慳電膽也是飛利蒲發明,無論耐用程度、光線質素,也是最佳。

你在實惠買的慳電膽牌子應該是「萬佳美」,我以前也用過,用了幾個月就變暗,光線也偏太黃( 我是用黃光膽 ),但飛利蒲的黃光,是很適中的「淡黃」,而不是萬佳美的「濃黃」。

陳大文部落 說...

2009年10月15日 星期四 下午12:21 匿名:

英國的「一項研究」,所指的是有部份慳電膽不合格,並非全部慳電膽,而現在例如「 3 M」 、「飛利蒲」也有「護目檯燈」,非常好用,售價約 $13x-17x 不等,是不錯的選擇。

匿名 說...

以前在信報中讀過一文章(如無記錯應是林行止專欄) 講過其實慳電膽雖然慳電但本身製造過程或dispose時比鎢絲燈膽不環保. 所以最終其實係咪真係會環保左呢?

匿名 說...

我覺得慳電膽呢樣野唔係重點.

重點係政府赤裸裸咁利益輸送, 先用現金劵間接過水俾有錢人, 再變相加電費益埋兩間電力公司.....

呢個政府真係愈來愈低能, 做衰野做得有技巧D啦, 唔該!!

仲有呀, 人地問佢搞咩冇扶貧政策. 佢就話而家(發表施捨報告) 唔係時候, 咁我想問而家香港GE基尼系數係0.533, 綜援受助人數持續上升, 其實佢老哥覺唔覺得羞GA? 同埋幾時先係時候呀????!!!!

請各位指正

陳大文部落 說...

2009年10月15日 星期四 下午3:52 匿名:

其實慳電膽呢個係革命性產品,至今已有超過二十年歷史,在香港售價降至十幾至廿幾蚊( 指一般常用型號,不計超豪華大波波那種 ),都約有近八年。

慳電膽是要用電子零件及塑膠的,相比起純粹用玻璃和金屬的鎢絲燈膽,慳電膽是「相對好似較為不夠環保」,但鎢絲膽用的電量是非常驚人,而且對一個城市來講,當太多人用高耗電量的燈膽時,不單不環保,也令空間溫度極為升高,而且鎢絲膽由於高熱,所以也較危險,不小心碰觸會傷人,而燈膽高熱也容易燃點周邊物料,導至火災。

要慳電膽真正環保,必須有以下大前提:


1. 慳電膽必須真正耐用,日日用都起碼有兩、三年或以上壽命,正所謂你都無乜幾何成日換燈膽,買一個有排玩,咁就算用左塑膠都不算「很不環保」。塑膠和電子零件在現代社會,無可能完全不用的。

2. 要普遍地使用,好多人用、日日用才會大幅降低能源虛耗。

香港人基本上已很普遍用慳電膽,但要記住買優質牌子,請勿用大陸垃圾品牌。

陳大文部落 說...

2009年10月15日 星期四 下午3:57 匿名:

你指出的也是我文章的重點,所謂「濕鳩慳電膽現金券」,擺明係向大型連鎖電器商利益輸送了 ( eg : 豐澤、超市等 )。

曾凸首真係....真係唔知點屌佢好...

匿名 說...

大家言猶在耳, 今日曾生已經陷入另一個可以收佢皮的危機了, 究竟佢會唔會同梁錦松一樣收場呢? 真係整定大大包花生等睇戲.

匿名 說...

"大家言猶在耳, 今日曾生已經陷入另一個可以收佢皮的危機了, 究竟佢會唔會同梁錦松一樣收場呢? "

睇嚟唔會, 保皇黨已經空群而出, 發言包庇特首, 連偽民主人士行政會成員張炳良都跳出來發言, 現在只欠特首候選人梁振英. 整個建制嘅各路人馬都保住當奴曾, 估計, 佢一定可以賴死唔走.

匿名 說...

不如估下佢本人幾時現身說法?

Sirius 說...

我係自己房睇呢個post,對住個電腦講左"頂"幾次.我頂既唔係政府派現金券計劃,而係陳大文你.

現金卷 100元,每月 +2元.既係 4年就比返電力公司.明眼人一睇就知個計劃完全唔係為左比著數市民.而係要借 100元比市民買慳電膽 然後分4年還.

問題係,點解香港政府到全港市民買慳電膽.就係因為全世界都要.

現時世界都討論 12月 7日 至 18日 聯合國第十五次氣候會議.全球所有國家都必須減少二氧化碳放出量(少數國家現放出量己在標準內除外).也有全球停造鎢絲燈膽計劃等等.「強制性能源效益標籤計劃」在很多國家一早己實行,香港而家開始其實己經遲左兩步.

香港遲早都要全面用慳電膽,政府而家賣廣告做環保教育,仲要係市民自己分期付款買慳電膽.政府不用補貼,低開支,我個人覺得個計劃 - 醒.

當你用香港政治角度 覺得政府行政白痴既時候,香港政府係用緊世界政治角度.並唔係你所謂「我不喜歡,全民也要放棄」

引文自本人的blog

陳大文部落 說...

2009年10月17日 星期六 上午10:11 Sirius :

唔好用道德使者的角度去為政府貼金,用下腦諗下吧。

就算用慳電膽,之前的回應我也說明了,香港人其實已很普遍用慳電膽,不用政府來「出現金券幫你買」。

而且你懂不懂簡單計數? 100 蚊現金券但加電費,即是 100-24 = 76蚊,你以為真的有 100 蚊現金券咩?用下腦諗下吧。

電費已經加了,慳電的「獲益」就是加電費,你明唔明荒謬之處,相信你是唔明,試下用腦諗嘢吧。

小必理痛 說...

Sirus:

你都好似政府咁以為全香港人都用慳電膽,唔知話你無知定係白癡,對於我呢D用緊傳統光管嘅用戶,用你嘅邏輯,認為政府係借一舊水鼓勵我去買慳電膽,定係因為我冇裝慳電膽唔環保而罰我一舊水?

政府要求市民改變生活習慣,呢個係好事,但並唔係用一種鼓勵形式,而係用立法、罰款、抽稅,或者形俾實借呢D旁門左道強逼市民去就範。政府用環保黎掠水,十足十大陸個D計生委咁強搶,仲唔係賊嗎?

陳大文部落 說...

在此我希望那些對政府發慳電膽現金券開心到彈起的人注意以下:

1. 再強調,慳電膽在香港已被普遍使用,電費貴,市民和商舖不是傻,已採用慳電膽很久了,所以政府「推行全民慳電膽」是非常多餘。

2. 所謂「歐盟標準」,有些確有道理,但有些「歐盟認為咁咁咁」的標準,也有涉及某些商業利益的,並不是歐盟等於聖人。歐盟限制鎢絲膽的使用,但我想補充,在寒冷的歐洲地區,慳電膽是很易故障,因為內裡有很多電子零件,不能抵抗嚴寒 ( 是真正落雪的嚴寒,不是像香港的冬天)。

3. 電費貴已足夠推動市民用慳電膽,以香港為例,由政府推動市民用慳電膽是很多餘,之前也說過了。況且那濕鳩現金券根本是為加電費舖路,又要一年內多付 24 元,已經不是「100 蚊」了。

慳電膽又會因政府現金券而加價,這個濕鳩政策是否很濕鳩呢?

匿名 說...

慳電膽計劃睇嚟係精心策劃嘅利益輸送, 冷氣機、雪櫃呢啲電器至慳得多電, 特衰政府偏偏唔理, 係要強推特首親家代理嘅慳電膽, 實際上只係慳得嗰小小電, 又有水銀毒污染環境, 推行呢個計劃, 道理上完全講唔通.

匿名 說...

已send email去立法會申訴部投訴曾蔭權, 希望有用.

陳大文部落 說...

2009年10月17日 星期六 下午11:09 匿名:

如果慳電膽性能好、耐用的,就算有少少水銀成份,由於一個燈膽可以玩幾年,老實講,我唔可以話「全無污染」,但影響其實不太大,是有方法中和或分解水銀,但可能又涉及「環保成本」問題,所以水銀這麼毒。

日本為例,也有些外國地區,其實已有零售商用多種優惠去鼓勵市民買新款性能好的電器,當中以日本推行得最普及。

香港人浪費能源,其中一個主因是電器正所謂「用到爛晒爆晒至換囉」的心態,何解?請看以下:

1. 不會有零售商收舊電器優惠市民買新款。

2. 中國人傳統「美德」:錫住嚟用,可以用多幾年、用到用唔到至換啦。

3. 香港只是「純消費」市場生態,不是「互動互利消費」,你買東西是你閣下的事,不要旨意「補錢舊換新」,而且大型家電( eg : 雪櫃冷氣大電視等等 ),分分鐘要貼錢搵人抬走,又要錢錢錢,買新機意欲因而大減。

試想想,零售商推行「快撚啲換新嘢啦,有著數,你補啲錢又有新嘢用喇」,這才是真正的互動消費,一來可刺激零售業,能源效益也會提高。

以日本為例,有幾多家庭係用老爺殘電器的?是非常少的,零售商幫你抬走舊垃圾,補錢又有新嘢玩,何樂而不為?

係咪 ~~